Pondělí, 20 května, 2024
novinky

Mercedes-Benz S 580 e – Luxusní plug-in hybrid, který mi dává smysl!

Od Marek PAUCO Naposledy aktualizováno led 13, 2022
Kombinovaná spotřeba paliva, vážená: 1,0 – 0,6 l/100 km, kombinované emise CO₂, vážené: 22 – 15 g/km, kombinovaná spotřeba elektřiny, vážená: 24,8 – 20,7 kWh/100 km) nabízí ve srovnání se svým předchůdcem řadu výhod. V přepočtu na celou životnost vozidla je šetrnější k životnímu prostředí. Vezme-li se v úvahu výroba, používání vozidla více než 300 000 kilometrů, vyprodukuje tento model přibližně o 14,1 (nabíjení elektřinou z evropského energetického mixu), resp. o 36,2 procent (elektřina z vodních elektráren) méně emisí CO₂ než jeho předchůdce, model S 560 e. To je výsledek 360-stupňové environmentální kontroly od značky Mercedes-Benz.

Model S 580 e se vyrábí v mimořádně flexibilní a efektivní výrobní hale Factory 56 v Sindelfingenu. Na střeše haly je nainstalováno fotovoltaické zařízení s přibližně 12 000 PV moduly a výkonem přibližně 5 000 kWp (kilowatt-peak). Halu napájí zelenou energií vlastní výroby. V procesu výroby materiálů a konstrukčních dílů vzniká v porovnání s předchůdcem více oxidu uhličitého. Může za to zejména zvýšený podíl lehkých kovů v holé karoserii a větší vysokovoltový akumulátor s kapacitou 28,6 kWh. Tuto nevýhodu výroby lze kompenzovat ve fázi používání: zdvojnásobení elektrického dojezdu má za následek výrazně větší podíl ježdění na elektrický pohon. Po celou dobu provozu disponuje model S 580 e mnoha výhodami, zejména pokud jde o produkci emisí CO2. Platí to zejména tehdy, když se k nabíjení používá elektřina z obnovitelných zdrojů.

Kromě lepších hodnot emisí CO2 vykazuje model S 580 e oproti svému předchůdci i výhody v oblasti eutrofizace (EP) a potenciálu letního smogu (POCP). V důsledku vyššího podílu použité elektrické energie se podařilo snížit spotřebu fosilních zdrojů (ADP pro fosilní suroviny) o 16 procent (Evropský energetický mix), resp. 59 procent (elektřina z vodních elektráren).

O nových modelech Třídy S s hybridním pohonem dobíjitelným ze sítě

V nové Třídě S oslavila svou premiéru čtvrtá generace hybridního pohonu. Kromě modelu S 580 e bude s modelem S 580 e 4MATIC brzy k dispozici poprvé v tomto segmentu i verze s hybridním pohonem dobíjecím ze sítě s náhonem na všechna kola.

S elektrickým hnacím výkonem 110 kW/150 k a čistě elektrickým dojezdem více než 100 kilometrů (WLTP) dokáží oba modely v mnoha případech jezdit bez použití spalovacího motoru. Základem hybridního pohonu je šestiválcový řadový motor M 256 o výkonu 270 kW/367 k z aktuální generace motorů od značky Mercedes-Benz. Vysoká hustota výkonu hybridní hnací hlavy se dosahuje pomocí permanentně buzeného synchronního motoru ve formě vnitřního rotoru.

Maximální točivý moment elektrického stroje na úrovni 480 Nm je k dispozici od první otáčky motoru a stará se o vysokou agilnost při rozjezdu a dynamické jízdní vlastnosti. Maximální rychlost v jízdním programu ELEKTRICKÝ dosahuje 140 km/h, po jejím dosažení následuje jemné omezení.

Standardem na palubě je nabíječka pro třífázové nabíjení střídavým proudem o výkonu 11 kW. Pro rychlonabíjení stejnosměrným proudem je k dispozici nabíječka o výkonu 60 kW. Dokonce i prázdný akumulátor jí lze nabít za přibližně 30 minut.

Related articles

Comments

Share article

spot_img

Latest articles

Newsletter

Subscribe to stay updated.